Vamos a la playa - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Door: Guillermo Boogers

Blijf op de hoogte en volg Guillermo

20 Juli 2016 | Panama, Panama-stad

Mij lukt het nooit om de eerste keer goed te slapen in een vreemd bed, ook deze keer niet.
We kregen 2 kamers in huize Murillo, de logeerkamer en de kamer van hun oudste zoon (Oscarin). Allebei de 2 kamers met een tweepersoonsbed, airco en eigen douche met toilet.
Toch zat mijn lijf vol adrenaline van de reis de onze eerste ontmoeting met mijn jeugdvrienden.
Rond 8 uur was ik beneden. Oscar had ons de vorige avond gevraagd of we het leuk zouden vinden om met zijn familie naar hun appartement aan het strand te gaan. Na kort over nagedacht te hebben, hadden we ja gezegd.
Voordat we uit nederland vertrokken, had Oscar en zijn zus Lourdes al gevraagd wat we het liefst aten en of ze rekening konden houden met wat dan ook. Onze enige opmerking was dat Laura Crohn had.
na ons ontbijt gingen we inkopen doen samen met Oscar en zijn vrouw Miriam. We gingen naar een supermarkt die vele malen groter was dan die in Frankrijk. Alles zag er netjes uit, de mensen waren vriendelijk en ze hadden ook vele produkten uit Nederland. Zo ook mijn cadeau voor Oscar. Hij spaart buitenlandse bieren en had me gevraagd of ik wat bier uit Nederland mee wilde nemen. Dus ik een flesje Bavaria, Heineken, Grolsch, Amstel gekocht. Ik dacht ik klap er tegenaan en neem nog een paar bijzondere bieren mee: uit Belgie een Jup en la Chouffe, uit Duitsland een Warsteinner en van de Trappisten een Dubbel, Trippel en Quadruppel. Loop ik daar in de winkel hebben ze hier alle bieren die ik meegenomen heb behalve de Jup en de Quadruppel.
Nadat een winkelwagen volgegooid was, kwamen we bij de kassa. Mijn voorstel om mee te betalen werd niet geaccepteerd.
Ik wilde meehelpen om alles op de band te zetten, mocht dat niet. Daar is er iemand voor aangenomen. Aan het einde stond iemand anders in te pakken en hij zette ook alles in de winkelwagen. Wilde ik gaan rijden naar de auto, mocht het ook niet. Ook daar was iemand voor. Deze laatste kreeg nadat hij alles uitgeladen had wel een dikke fooi.
Na een reis van ongeveer een uur kwamen we in een appartementencomplex. Alles zag er netjes en goed verzorgd uit.
Ook hier mochten we niets doen, we moesten naar het zwembad gaan en lekker ontspannen. Oscar ging alles klaarmaken voor de bbq. Hij deed dit met lekkere salsa muziek op de achtergrond.
Toen het alles klaar was, kregen we Panamese maaltijd voorgeschoteld: heerlijke robs, kip, worstjes, patacones, rijst en gebakken groenten.
De volgende dag zijn we naar het strand gegaan. De golven waren hoog en de stroming was sterk. Het weer was bewolkt, maar toch was iedereen verbrand.
Op de terugweg zijn we langs de vakantiehuizen van de president van Panama en een oude Panamese prof honkballer uit MLB.
Terug bij het appartement doken we in het zwembad, waarna Daniel in de gym ging trainen en Laura mediteren.
Uit het zwembad ging ik mango's uit een boom plukken om een Panamese salade te maken. Groene, onrijpe mango's met zout, peper en azijn. Heerlijk.
Na een heerlijke vissoep met allerlei soorten verse vis en het appartement schoongemaakt te hebben, wilden we huiswaarts gaan, maar Oscar kreeg last van zijn maag en het was even wachten voordat het zou zakken. Dit duurde langer dan gedacht en om 19.30 uur kon hj rijden. Echter halverwege moest de auto aan de kant, omdat hij moest overgeven. Miriam moest ons naar huis rijden. Had ik ook willen doen, maar het Panamees verkeer is niet voor watjes, alle regels worden hier aan de laars gelapt. Links en rechts inhalen is hier heel gewoon.


  • 20 Juli 2016 - 08:03

    Jorik:

    Leuk verhaal weer familie Boogers. Gastvrijer bestaat volgens mij niet. Genieten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guillermo

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 31421

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

een half pakje kauwgum

07 December 2013 - 31 December 2013

Na 40 jaar back home

07 December 2013 - 30 December 2013

Panama, back to my roots

Landen bezocht: