Any given sunday - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu Any given sunday - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu

Any given sunday

Door: Guillermo Boogers

Blijf op de hoogte en volg Guillermo

09 Augustus 2016 | Panama, Panama-stad

Zondag 7augustus,

Daniel en ik waren vandaag de eersten die uit bed kwamen. We waren snel uit bed daar we geen internetverbinding hadden. Beneden deed het ook niet, dan maar naar de O.S. kijken, dachten we. Maar we konden de afstandsbediening nergens vinden. We hebben de tv kamer helemaal op zijn kop gezet, de kussens uit de banken gehaald, onder de banken, kleed gekeken. Allemaal tevergeefs.
We namen aan dat Oscar de afstandsbediening mee naar zijn kamer mee had genomen en dat hij per ongeluk ook de wifi had uitgezet.
Het zou weleens zo'n dag kunnen worden, waarop alles anders loopt dan verwacht.
Aangezien heel de familie Murillo gisteren rond 6.00 uur was opgestaan, nam ik aan dat ze vandaag langer in bed zouden blijven liggen. Pech voor ons. Dan maar buiten in de hangmat liggen of op de bank zitten en en maar wachten totdat iemand van hun uit bed zou komen.
Rond 10en kwam Miriam uit bed met de afstandsbediening van de tv. We konden naar de OS kijken. Hier wordt ik verwend want er wordt veel volleybal uitgezonden, zowel indoor als beach.
Iets later kwam Laura ook uit bed. Ze vertelde me dat Jacqueline ziek was. Toen ik haar sprak, bleek dat ze keelpijn en hoofdpijn had. Het was de tweede keer deze vakantie dat ze ziek werd. Ik denk dat het weer, met name de temparatuurwisselingen te veel voor Hollanders is.
Oscar vertelde me dat zondag voor een gemiddelde Panamees een lamdag is, ze zijn thuis en hangen wat voor de buis, doen weinig tot niets. Als je elke dag om 5.30 op staat, is dat wel begrijpelijk.
Na het ontbijt nam Oscar Daniel, Laura en mij mee naar plaatsen waar we vroeger woonden en speelden. Bij al die plekken had hij een verhaal: hier verzamelden we na school, hier honkbalden we, daar woonde die en die, daar viel ik toen we achterna gezeten werden door een hond. Sommige herinneringen kwamen terug, sommige ook weer niet. Ik denk dat er te veel gebeurd is toen ik jong was, waardoor ik dingen gewoon vergeten ben. Vanaf mijn 13e kon ik met niemand over vroeger praten, er kwam van alles op me af. Eigenlijk heb ik geen tijd gehad om puber te zijn. Hoe dan ook ik ben veel van mijn herinneringen kwijt geraakt.
Thuisgekomen moest Oscar weer eten en meteen daarna viel hij in slaap. Hij zal het wel zwaar hebben met die Hollanders die altijd op pad willen en hem uit zijn doen halen.
's Middag ging ik met Oscar naar een slager waar je het vlees wat je wilt, kunt bestellen om het daarna klaar te laten maken op de bbq. We bestelden kip, ander vlees met gebakken aardappelen. Terwijl de kok aan het bakken was, gingen we andere boodschappen doen en liepen toen naar huis.
Na wat gedronken te hebben, gingen we onze maaltijd ophalen. Het was heerlijk.
Later op dag wilden we naar de Mall, Daniel wilde naar sneakers kijken en Laura moest nog wat zomerkleding hebben. Ik vroeg aan Oscar of hij ons wilde brengen, we zouden dan teruglopen. Dat was onmogelijk, het was gevaarlijk om terug te lopen. Ik vertelde dat ik het al eerder had gedaan samen met Jacqueline. Dat kon hij niet geloven, wie loopt meer dan 30 minuten ?
Hij, Miriam en Gabriel gingen mee. Gabriel wilde graag een powerbank voor zijn mobiel, Miriam vond het leuk om met Laura te shoppen.
Daniel werd naarmate het langer duurde om de schoenen te vinden die hij wou steeds stiller en uiteindelijk kocht hij niets. Laura ging met Miriam shoppen en tegen de tijd dat ik ze vond, had Miriam betaald en mocht ik niets terugbetalen. Ze was blij dat ze nu eindelijk bij de meidenafdeling kon komen om inkopen te doen.
Ik moet toch iets vinden om sneller rekeningen te pakken dan Oscar.
In de avond hebben Now you see me 1 gekeken, omdat we morgen naar deel 2 wilden gaan kijken in de bios.
Oscar heeft in zijn huis een tv kamer die best groot is, airco altijd voluit aan het blazen is en waar de geluid op 10 staat. We zaten met 7 man te kijken en hoewel ik deel 1 had gezien, wist ik niet meer hoe het afliep.
Ik had nu al zien om naar de bios te gaan.
Een mijn wensen met deze reis was uitgekomen, weten wat mensen hier in Panama zoal doen. Hoewel vandaag een Hollandse sausje had, had ik wel een beeld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guillermo

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 31441

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

een half pakje kauwgum

07 December 2013 - 31 December 2013

Na 40 jaar back home

07 December 2013 - 30 December 2013

Panama, back to my roots

Landen bezocht: