Kermis - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu Kermis - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu

Kermis

Door: Guillermo Boogers

Blijf op de hoogte en volg Guillermo

30 Juli 2016 | Panama, Panama-stad

Woensdag 27 juli,
Vandaag was een regenachtige dag. Vannacht had het ook flink geonweerd. We besloten om lekker rondom het hotel te blijven. Iedereen kon bij praten via whattsapp en Facebook met zijn/haarvrienden. Ik kon op de hoogte blijven van hoe een aantal van mijn meiden het op het WK U19 deden op Cyprus.
Ergens halverwege de middag stopte het met regenen, maar het bleef wel bewolkt. Jacqueline en ik gingen op onderzoek op het eiland. Op zich is het een feest om mensen te kijken hier. Het lijkt een beetje op de kermis in Tilburg. Je weet niet waar ze vandaan komen, maar het is een genot.
Hier op Bocas zijn er ongeveer net zoveel fietsen per inwoners als in Nederland. Alleen hier hebben ze van die prachtige beachbikes: lage fietsen met een brede stuur, dikke banden (vaak zwart met een witte rand) en een brede zadel. Ook zie je vaak skateboarders voorbij komen, veel hippies en rasta mensen en veel jongeren met name backpackers.
Ik kwam ook een volleybalspeelster uit Goirle tegen die ik ken, Kirsten. Ze was hier met haar vriend en op doortocht naar Costa Rica om te surfen. Alleen jammer dat ze haar knie verdraaid had. De wereld is toch echt klein aan het worden.
De verschillen op het eiland zijn groot. Je hebt prachtige panden die gerenoveerd zijn, maar ook panden die bijna uit elkaar vallen. Alles is met felle kleuren geverfd. Langs de weg groeien hier planten waar we in Nederland flink voor moeten betalen. Alle winkels zijn in handen van Chinezen en er zijn vele winkels. Zo veel dat ik me afvroeg of er iemand winst maakt hier.
Daniel zag quads staan die je kan huren. $100 voor 24 uur (wie gaat nu 24 uur rijden ?), $75 voor 4 uur en $50 voor 2 uur. Ik heb het niet zo op die dingen, volgens mij gebeuren er regelmatig ongelukken ermee. Maar ik heb ze beloofd dat we dingen gingen doen op vakantie die we anders nooit doen. Ik wil in gesprek gaan met de verhuurder om te kijken of hij iets aan de prijs wil doen. Maar eigenlijk wil ik tijd kopen in de hoop dat Daniel ervan afziet, als ik iets beters kan aanbieden.
'S avonds zijn we weer heerlijk uiteten gegaan. We kwamen net op tijd om te kunnen genieten van de happy hour. We namen 2 cocktails. Het was alsof we in de tropen waren !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guillermo

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 31394

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

een half pakje kauwgum

07 December 2013 - 31 December 2013

Na 40 jaar back home

07 December 2013 - 30 December 2013

Panama, back to my roots

Landen bezocht: