Paradise island - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu Paradise island - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu

Paradise island

Door: Guillermo Boogers

Blijf op de hoogte en volg Guillermo

30 Juli 2016 | Panama, Panama-stad

Dinsdag 26 juli,

Vandaag zouden we om 9.30 uur opgehaald worden bij het hotel om onze tocht met de boot te maken. We moesten dus vroeg op, iets waar mijn gezin iet zo goed in is. Om 8.30 uur zaten we met zijn allen beneden op het terras van ons hotel. Het was prachtig mooie weer, de zee zag uit als een spiegel zo vlak. We hadden een prachtig uitzicht over de nabij gelegen eilanden. Misschien dat daarom ons ontbijt zo goed smaakte. We hadden vers papaya, ananas, meloen, banaan, roereieren en verse jus.
Exact om 9.30 uur kwam onze watertaxi aan. We gingen als een raket over het water en na 15 minuten stopten we bij een baai. Naast ons lagen nog een aantal boten, allemaal wachtend op de dolfijnen. Schitterend om alle hoofden zoekend te zien van links naar rechts. Op een gegeven moment zag je iemand opspringen en ja daar waren de dolfijnen. Telkens in groepjes van 3. In eerste instantie ver van onze boot, maar langzaamaan steeds dichter bij. Het viel niet mee om ze op de foto te zetten, want ze zijn snel.
Hierna gingen we naar een restaurant op het water waar we ons maaltijd voor de middag konden bestellen. Niet veel later voerden we naar Isla Zapatilla, een bounty eiland met schitterende witte stranden, palmbomen en een strak blauwe zee. We konden hier 2 uur toeven. We besloten om eerst een duik te nemen om daarna rond het eiland te gaan lopen. Soms besef je dat er plekken zijn in de wereld waar je weleens zou willen wonen of in ieder geval vaker komen.
Na 2 uur gingen terug naar het restaurant. We kregen daar heerlijke maaltijden voorgeschoteld gekregen.
In onze boot zaten er 13 mensen, met ons erbij. Van alles wat: Canadezen uit Chili, Mexicanen, Panamezen en Amerikanen. Iedereen was best oké, maar de Mexicaan dronk iets te veel. Hij lulde ook tegen iedereen. Hij was dit, had dat gedaan. Afijn allerlei dingen waar ik langzamerhand me aan begon te irriteren. Hij zwaaide ook continu met zijn mobieltje en een draagbare box voor zijn muziek. We hoopten allemaal dat hij of zijn spullen het water zouden ingaan. Maar helaas.
Na het eten gingen we snorkelen niet ver van het restaurant. Ik zag allerlei gekleurde visjes, een kwal en een barracuda. Daniel kwam ook dezelfde kwal tegen en wist niet hoe snel hij weg moest komen.
Op de terugweg voer onze schipper langs de mangroven waar luiaards leven, het was even zoeken, maar uiteindelijk konden we ze zien hoog in de bomen. Ik vond ze voor luiaards best snel van tak naar tak gaan.
Na een goede douche en een heerlijke ijskoude drankje op ons balkon zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. Nou is dat hier niet zo moeilijk, want er zijn velen. We kozen eentje met een terras aan zee.
Na het eten zijn we rond gaan lopen, allerlei leuke winkeltjes bekeken. We hebben tijdens onze wandeling regelmatig nee moeten zeggen tegen allerlei mannen die ons wat te roken aanboden. Wat dat betreft lijkt het hier soms echt op Jamaica.
Rond 16.00 uur waren we terug op ons eiland, iedereen had genoten van deze dag, met name van de dolfijnen.