dromen komen uit - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu dromen komen uit - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu

dromen komen uit

Blijf op de hoogte en volg Guillermo

26 November 2013 | Nederland, Tilburg

Veertig jaar geleden vertrok ik met mijn vader uit Panama. Ik dacht toen dat het maar voor een paar weken was, maar een aantal dagen later bleek het voor altijd te zijn.

Mijn vader had kanker, terminaal maar ik wist het niet. Mijn ouders waren vanaf mijn 5e jaar gescheiden, sinds mijn 6e woonde ik bij mijn vader en zag ik mijn moeder zelden.
Vier weken na mijn aankomst in Nederland stierf mijn vader aan zijn ziekte. Via brieven heb ik ongeveer 1 jaar contact gehad met mijn moeder, maar daarna hebben niets meer van elkaar gehoord.

De behoefte om eens terug te gaan is bij mij altijd aanwezig geweest. Na mijn studie zijn er 2 momenten geweest waar het weinig scheelde of ik was terug gegaan. De laatste keer werd de toenmalige leider van Panama, Noriega, door het Amerikaanse leger opgepakt. Tijdens die actie werd de hoofdstad aan flarden beschoten.
Daarna werd ik vader en mijn wens om terug te gaan verflauwde.

Twee jaar geleden kreeg ik zelf kanker, Daniel was net zo oud als ik toen mijn vader stierf. Het besef dat het leven zomaar voorbij kan gaan wakkerde mijn behoefte om terug te gaan weer aan.

Ik maakte een profiel op Facebook om te kijken of ik "bekenden" uit Panama kon vinden. Ik hoopte oude klasgenoten en vrienden te vinden.

Drie weken later werd ik gevonden door een nicht van wie ik niet wist dat ze bestond.
Ze schreef "je moeder leeft nog, je hebt 2 broeders en een aantal neven en nichten".
Na 40 jaar "alleen" op de wereld te hebben geleefd, heb ik familie aan de andere kant van de wereld !

Spoorloos zou jaloers op zijn.

Op 7 december ga ik terug. Een dag later is het Moederdag in Panama. Toeval bestaat niet heb ik geleerd.

Ik vind het spannend en weet niet wat me te wachten staat, maar het feit dat ik nog de kans krijg om terug te gaan is een cadeau.

Dromen komen soms uit !




  • 07 December 2013 - 09:48

    Wilbert Simonse:

    Bo, Goede reis!

  • 07 December 2013 - 13:15

    Jorik Benoit:

    Vriend,

    Je vliegt nu ergens boven de Noordzee en bent net vertrokken vanuit Amsterdam. Ik hoop dat jullie gisteren een fijne avond hebben gehad en dat het afscheid niet te zwaar is geweest.
    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad en dat je morgen een fantastische moederdag kan vieren in Panama.

    Geniet!!!

  • 07 December 2013 - 13:28

    Pol:

    Zet m op pik :)

  • 07 December 2013 - 22:17

    Daniel:

    Hallo Papa,

    Ik hoop dat je het heel leuk krijgt in Panama. Ik zal je heel erg missen en hoop dat ik je snel weer zie.

    Groetjes Daniel

  • 08 December 2013 - 10:50

    Laura En Pep:

    Hallo pappie

    En mooie reis met veel emoties ga jij tegemoet maar ik weet zeker dat je komt terug met een lach. Doe je de groeten aan iedereen daar in Panama.
    Xx Laura en Pep

  • 08 December 2013 - 17:00

    Kaatje Weijtens:

    Hey Bo,

    We zijn heeeeeel benieuwd hoe het met je gaat. Ontzettend spannend!
    Geniet van alles wat komen gaat. We denken aan je.

    Liefs XXX Ap, Nils en Kaatje

  • 08 December 2013 - 19:30

    Karien:

    Lieve Bo,
    Zoals je weet heb ik het allemaal mee beleeft . Ik gun je alle antwoorden waar je naar op zoek bent. Geniet van dit ongelooflijk avontuur. Dikke dikke kus.

  • 09 December 2013 - 22:03

    Ad:

    Hoi Bo
    Wij hebben uitgekeken naar jouw reisje naar het verre Panema en hopen dat je vindt waar je zo lang
    naar op zoek bent naar je roots en mogelijk ook naar toen je vriendjes en veel prettige herineringen.
    geniet er van je hebt het verdiend
    Groeten en een dikke zoen van Oma, en ik houd niet van kussen maar wel een ferme knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guillermo

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 31416

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

een half pakje kauwgum

07 December 2013 - 31 December 2013

Na 40 jaar back home

07 December 2013 - 30 December 2013

Panama, back to my roots

Landen bezocht: