Tranquilo - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu Tranquilo - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Guillermo Boogers - WaarBenJij.nu

Tranquilo

Door: Guillermo Boogers

Blijf op de hoogte en volg Guillermo

27 Juli 2016 | Panama, Panama-stad

Woensdag 20 juli.

In Panama is het momenteel regenseizoen, alleen tot nu toe hebben op een dag na geen regen gehad. Het is wel 32 graden overdag. De luchtvochtigheid is hoog. Daardoor zweet ik als een otter als ik buiten loop. Als ik uit de auto of een gekoelde ruimte stap, slaat mijn bril aan.
Door de warmte en de jetlag zijn Daniel en Laura moe. Vandaar dat we vandaag een rustdag ingelast hebben.
Ze kwamen vandaag laat uit bed. Ik kan nooit uitslapen dus was ik rond 8.00 uur beneden. Paula maakte zoals altijd een heerlijke ontbijt voor me, vandaag een fruitschaal (papaya, mango, ananas, banaan) en geklopte eieren.
Rond 13.00 uur kon ik Laura verleiden om met ons naar de mall (2e deze week) te gaan. Ondanks dat het maar 20 minuten lopen is, stond Oscarin erop om ons met de auto te brengen.
Laura kocht wat kleren en Oscarin kocht 2 leuke dingen voor zijn vriendin Loris, ze hadden vandaag 1 jaar verkering. Na 45 minuten bracht Oscarin naar huis en gingen Jacqueline en ik verder met rondkijken. We dronken wat bij Starbucks en gingen daarna naar de supermarkt. Onvoorstelbaar wat ze hier allemaal hebben, je kan hier alles kopen. Sommige dingen zijn spotgoedkoop (met name alcohol), andere zijn onbetaalbaar (klein potje Nutella €6.00, 300 gr cashew €10.00).
Na het shoppen, liepen Jacqueline en ik terug naar huis. Hier in Panama doet niemand dat, Oscar en zijn familie verklaarden ons dan ook voor gek.
's Avonds zaten we op de buitenplaats en Oscar zette wat salsa muziek op. Hij deed wat moves voor samen met Miriam en daarna was aan Jacqueline en mij de beurt om onze kunsten te vertonen. We deden in hun ogen niet slecht en kregen daarvoor applaus. Wat kunnen vrienden soms mild zijn.

  • 27 Juli 2016 - 17:22

    Elise:

    Jullie gaan helemaal op in het leven van Panama. Geniet ervan en lieve groeten en veel kussen van mij. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Guillermo

Actief sinds 20 Okt. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 31376

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 16 Augustus 2016

een half pakje kauwgum

07 December 2013 - 31 December 2013

Na 40 jaar back home

07 December 2013 - 30 December 2013

Panama, back to my roots

Landen bezocht: